Министерството на туризма започва билборд кампания за насърчаването на вътрешния туризъм, съобщиха от ведомството
Кампанията ще обхване всички по-големи общини и ще рекламира възможностите за туризъм по региони. Билбордовете ще бъдат разположени на централни места, като на територията на една община ще се рекламират възможностите за туризъм в друга.
Фокусът на кампанията е върху културно-историческите забележителности – средновековната крепост Баба Вида, археологическия комплекс Перперикон, късноантичната крепост Хисарлъка, Бесарбовския скален манастир, Александровската гробница и др.
Туристическото ведомство ще изработи 40 билборда, а общините, в които ще бъдат разположени те, ще предоставят безплатно рекламно пространство на ключови локации, където рекламите ще бъдат изложени за близо 6 месеца.
Кампанията вече е започнала, като предстои поетапното поставяне на билбордове в 11 големи общини – Разград, Русе, Силистра, Хасково, Видин, Велико Търново, Бургас, Кърджали, Габрово, Монтана и Перник. На по-късен етап ще бъдат включени и други общини.
Междувременно министерството изнесе данни за периода януари-октомври 2015 г., според които броят на реализираните нощувки от български граждани в страната е над 7 млн., което е ръст от 6.2% на годишна база. Пренощувалите българи са били над 2,8 млн., което е с 8.9% повече от 2014 г., а приходите от нощувките им възлизат на над 260 млн. лв. – с 6.9 на сто повече в сравнение със същия период на миналата година.