17 Май 2024, 07:23 Днес (0) | Вчера (11)

През нета най-често купуваме дрехи и обувки

27 Януари 2022 09:22 в. Монитор по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 27 януари 2022, 09:24

Само 52% от фирмите в България имат собствен уебсайт

Онлайн продажбите към крайни потребители в България се увеличават и вече заемат дял от 2,5% от БВП на страната. Очакваният годишен ръст в сектора през 2021 г. на годишна база е 29%, става ясно от European Е-commerce Report 2021, цитиран от БТА и "Монитор". Въпреки че електронната търговия у нас се развива и навлиза в нови области на обществения живот и икономиката, тя все още е под нивата на повечето страни от Европейския съюз (ЕС). Българите пазаруват онлайн най-вече от местни търговци, следвани от тези от други страни-членки на ЕС и едва след това от търговците от държави извън ЕС. Това става ясно от данни на Българска Е-комерс асоциация (БЕА) и Националния статистически институт (НСИ).
Най-често онлайн поръчваните стоки и услуги у нас са: дрехи, обувки и аксесоари (75%), спортни стоки (24%), мебели и стоки за дома (22%), настаняване в хотели (19,4%) и доставки от ресторанти (18,9%).
Пазаруващите онлайн европейци са значително повече от българите в процентно съотношение - 75 на сто от общото население на ЕС. Най-купуваните от тях стоки и услуги за последните три месеца са дрехи (63%), стрийминг услуги (31%), както и мебели и пособия за дома (29%). За региона на Източна Европа, част от който е и България, 78 на сто от населението има достъп до интернет, а 44% от тях пазаруват онлайн.
Само 52% от фирмите в България имат собствен уебсайт, а 11,8 на сто от тях продават онлайн.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 16 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8056
GBP 2.4796 2.4887 2.2784
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив